2016年8月31日 星期三

事不過三

在經營管理上,我有個【事不過三】的法則。
一件事,如果發生過三次,或是有三個人反映同一件事,就肯定情況有變化了,一個新的趨勢正在發生中,你必須重視與立即處理。
如果有人第一次讓我感覺不太愉快,我注意到了。如果再發生一次,那就代表第一次發生的事情不是個意外,而是個徵兆,一個潛在的狀況正在發生,我必須趕緊想好我的對策。第三次,我必須採取行動了!
這個法則,也可以應用在發現潛在價值上。

Three strikes and you are out
In business management, I have a rule. 
One thing, if it happens three times, or if three people reflect the same thing, the situation must change, a new trend is taking place and you have to pay attention to it and deal with it immediately. 
If someone makes me feel bad for the first time, I notice. If it happens again, it means that what happened the first time is not an accident, but a sign that a potential situation is happening, and I have to think about my strategy. Third time, I must take action! 
This rule can also be applied to the discovery of potential value.

沒有留言:

張貼留言